نوشته شده توسط : elham

بازارهای معروف مشهد

 

یکی دیگر از مراکز خرید مشهد، بازار حکیم است که با توجه به تنوع و گوناگونی اجناس عرضه شده در آن همواره مورد توجه گردشگران تور مشهد پاییز 94 قرار می‌گیرد. این بازار در سال 1365 تاسیس شد و شامل 4 طبقه و 120 واحد تجاری است که در آن پوشاک، اسباب‌بازی، لوازم آرایشی و بهداشتی، بدلیجات، نقره‌جات، کریستال، لوازم روزمره زندگی، کیف و کفش و... برای مسافران تور مشهد به فروش می‌رسد. این مکان به بازار روس‌ها معروف است، زیرا اجناس مختلف تولید شده در کشورهای آسیای میانه نیز در فروشگاه‌های آن عرضه می‌شود. بازار حکیم در خیابان امام خمینی(ره) شمالی مقابل آموزش و پرورش واقع شده است.

 

بازار حکیم مشهد

 

 

 بازار جنت مشهد در گذشته جزئی از محله‌ای بزرگ به شمار می‌آمد که در قسمت مرتفع و بلند شهر شامل ارگ شهر و محله حکومتی و اعیانی چهارباغ قرار داشت. وضعیت اقتصادی شهر مشهد موجب گردیده تا خانه‌های این راسته به مراکز تجاری تغییر نماید.به دلیل نزدیکی این بازار به هتل‌ها و یکی از مسیرهای تردد به سمت حرم، امروزه این محل در تور مشهد 94 یکی از مراکز مهم تهیه پوشاک و  لباس‌های شیک و مجلسی می باشد.

 

 

بازار مرکزي مشهد در چهارراه شهدا واقع گرديده و محدوده آن فضاي وسيعي را به خود اختصاص داده است. بازار مرکز مشهد که از بازارهای سرپوشیده مشهد است دارای چهار طبقه است که در طبقه دوم آن مراکز تجاري عمده و دفاتر بازرگاني استقرار يافته‌اند.در طبقه منهاي دو آن نيز تاسيسات بازار و پارکينگ واقع شده است.اين بازار شامل بخش يک و بخش دو بوده که در سال 1374ش کار احداث آن آغاز و در سال 1377 ساختمان آن به اتمام رسيده است.این بازار که یکی از مراکز خرید مشهد است که بسیار میان مسافران تور مشهد آبان 94 پرطرفدار است دارای غرفه‌ها و مغازه‌هاي متعدد است که در آن انواع پوشاک، سوغات، زينت آلات اجزا و عناصر و نمادهاي مذهبي و لوازم و احتياجات گردشگران تور مشهد  عرضه مي‌شود.

 

 



:: موضوعات مرتبط: تور مشهد , ,
:: برچسب‌ها: بازارهای معروف مشهد , مراکز خرید مشهد , بهترین مراکز خرید مشهد , مراکز خرید ارزان مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 151
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 مهر 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : elham

هتلهای چهار ستاره معروف در مشهد

 

 

هتل طرقبه مشهد که از هتل های چهار ستاره مشهد است در دامنه رشته کوه بینالود و در منطقه ییلاقی و خوش آب و هوای طرقبه جهت زائرین علی بن موسی الرضا (ع) و جلب گردشگران داخلی تور مشهد و خارجی احداث شده است.این هتل به مساحت 31000 متر مربع و 25000 متر زیر بنا و 324 اتاق و آپارتمان سوئیت لوکس، کانکت دو تخت مجهز به سرویس کامل بهداشتی، تلویزیون، یخچال و سیستم مرکزی ویدئو، تلفن و سرمایش و گرمایش می باشد و مجهز به مدرنترین امکانات رفاهی و فضای سبز وسیع و دلپذیر برای مسافرین تور مشهد به همراه زمین بازی کودکان، میدان ورزشی و پارکینگ های مناسب یکی ازهتل های 4 ستاره مشهد است و دارای سالن های خاص مراسم جشن ها، عروسی ها و یکی از بزرگترین سالن های همایش در سطح استان با 6000 متر مربع زیربنا و دارای سیستم صوتی و کنفرانس در کلیه سالن های هتل می باشد.اقامت در این هتل در تور مشهد مهر 94 را از دست ندهید. همچنین سالن های کنفرانس و جشنها به صورت اختصاصی آماده پذیرایی با ظرفیت 2000 نفر می باشد. جهت رفاه حال مهمانان تور مشهد سرویس گشت درون شهری با خودرو و راننده در اختیار دیده شده است.هتل دارای رستوران بزرگ و کافی تریا و دارای فضای سبز و تابستانی با چشم اندازی بسیار زیبا و از مناطق ییلاقی و در فضای به دور از آلودگی هوا و ترافیک شهری با ظرفیت پذیرایی 1500 نفر در هر نوبت می باشد و آدرس هتل طرقبه مشهد انتهای بلوار وکیل اباد است .

 

 

 

 

هتل ایران مشهد

هتل 4 ستاره ایران مشهد هتلی مناسب برای مسافرین تور مشهد است. فاصله ی این هتل با حرم امام رضا (ع) به گونه ای است که با ماشین حدود 5 دقیقه زمان می برد تا به حرم برسید و این فاصله تا فرودگاه بین المللی مشهد نیز با ماشین در حدود 20 دقیقه می باشد. امکاناتی که هتل ایران مشهد برای مسافرین تور مشهد فراهم کرده یخچال، تلویزیون، رستوران، نمازخانه، لابی، فروشگاه، کافی شاپ می باشند. اینترنت رایگان نیز خدمتی دیگر است از این هتل که در اتاق ها و لابی هتل در اختیار میهمانان تور مشهد آبان 94 قرار میگیرد.

آدرس : مشهد، خیابان شهيد اندرزگو، نرسيده به چهارراه خسروی

هتل ایران مشهد

 

 



:: موضوعات مرتبط: تور مشهد , ,
:: برچسب‌ها: هتلهای چهار ستاره معروف در مشهد , هتل های مشهد , بهترین هتل های مشهد , هتل های ارزان مشهد , هتل های مجلل مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 138
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 مهر 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : elham

هتل درویشی مشهد

هتل مجلل درویشی تور مشهد در سال 1386 ساخته شده و جزء هتل های 5 ستاره مشهد می باشد. این هتل در قالب 25 طبقه ساخته شده است. هتل درویشی مجموعا 223 اتاق در 32 تیپ متفاوت از جمله اتاق های پنت هاوس، اتاق ملل، فصل، اتاق های VIP دارد. حرم مطهر رضوی در فاصله فاصله 1400 متری از این هتل واقع شده است. وجود بیش از 800 متر مربع فضای سبز به صورت سرپوشیده و باز در قالب روف گاردن یکی از ویژگی های این هتل است.

امکانات هتل شامل:

رستوران ویژه مسافران تور مشهد، پذیرش 24 ساعته، سالن آمفی تئاتر، فضای سبز، باشگاه ورزشی، استخر، اسپا، جکوزی، استخر کودکان، ماساژ، زمین بازی، روف گاردن، قنادی، کافی نت، اینترنت، فروشگاه، آتلیه عکاسی، آرایشگاه، کافی شاپ، چایخانه سنتی، سونا خشک، سونا بخار، پارکینگ، تراس، آسانسور، نمازخانه، اتاق عقد ویژه مسافران تور مشهد و... می باشد.

 

 

تصویر هتل درویشی مشهد

تصویر هتل درویشی مشهد

تصویر هتل درویشی مشهد

تصویر لابی هتل درویشی مشهد

تصویر هتل درویشی مشهد

تصویر لابی هتل درویشی مشهد

تصویر هتل درویشی مشهد

تصویر اتاق هتل درویشی مشهد

تصویر هتل درویشی مشهد

تصویر اتاق هتل درویشی مشهد

مطالب مرتبط:

 



:: موضوعات مرتبط: تور مشهد , ,
:: برچسب‌ها: هتل درویشی مشهد , امکانات هتل درویشی مشهد , کیفیت هتل مجلل درویشی مشهد , آدرس هتل مجلل درویشی مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 179
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 مرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : elham

پارک جنگلی وکیل آباد مشهد

پارک جنگلی وکیل آباد مشهد

پارک جنگلی وکیل آباد یک منطقه ییلاقی زیبا با آب و هوایی فوق العاده و مکان تفریحی خوبی برای بازدید در تور مشهد 94 است. این پارک جنگلی یک مکان تفریحی قدیمی در شهر مقدس مشهد است که از استراحتگاهی برای گردشگران و مسافران عزیز برخوردار است , همچنین دارای یک رودخانه فصلی است که با صدای دل نشین آب آرامش خاصی را به شما منتقل می کند. در سال گذشته این پارک جنگلی با مصالح طبیعی بازسازی شده. همچنین آب نما و شصت سرویس بهداشتی در اینجا ساخته شده است و استخرهای آن هم نیز بازسازی شده است. در تور مشهد 94 باغ وحشی دقیقا در کنار این پارک است که به آن باغ وحش وکیل آباد گفته می شود که دارای انواع حیوانات آبزی , پرنده , خزنده , گوشتخوار و علف خوار و... است.

آدرس: هشت کیلومتری مشهد (شمال غربی) , انتهای بلوار وکیل آباد مشهد

پارک جنگلی وکیل آباد مشهد

 


پارک جنگلی شاندیز مشهد

پارک جنگلی شاندیز مشهد

پارک جنگلی شاندیز در 15 کیلومتری غرب مشهد در شهر زیبای شاندیز استان خراسان رضوی واقع شده است. این پارک جنگلی در تور مشهد 94 یک منطقه ییلاقی است که دارای فضای سبز بسیار زیبایی است و رودخانه ای که آنجا قرار دارد بسیار آرامش بخش است و به زیبایی این پارک جنگلی افزوده است. چشم انداز این پارک جنگلی بسیار زیبا و فوق العاده است , پارک جنگلی شاندیز مشهد ارتفاع آن از سطح دریا 1400 متر است.

آدرس: جاده مشهد به سمت ابرده و زشک


پارک جنگلی طرق مشهد

پارک جنگلی طرق مشهد

پارک جنگلی طرق مشهد از مناطق بسیار زیبای مشهد و خوش آب و هوا است که در حاشیه میدان غدیر در بزرگراه شهید کلانتری واقع شده است که از گونه های درختی و گیاهی طبیعی متنوعی پوشیده شده است. درخت اقاقیا و درخت زبان خشک از فراوان ترین درختان پارک جنگلی طرق در تور مشهد 94 اما درختان دیگری مثل پهن برگ , افرا , نارون چتری , سوزنی برگ , سرو نقره ای و خمره ای و... در این پارک جنگلی نیز وجود دارد. در قسمتی از پارک جنگلی طرق کمپی قرار دارد که دارای محلی برای چادر زدن , سرویس بهداشتی , زمین بازی کودکان و... می باشد. پارک جنگلی طرق مشهد از بزرگ ترین و وسیع ترین پارک های مشهد به شمار می رود.


مطالب مرتبط:

 



:: موضوعات مرتبط: تور مشهد , ,
:: برچسب‌ها: اماکن تفریحی مشهد,جاهای دیدنی مشهد,بازدید از مشهد,اماکن دیدنی مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 163
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 مرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : elham

رستوران شایان شاندیز مشهد

رستوران شایان شاندیز مشهد

این رستوران در منطقه شاندیز واقع شده و جزء برنامه های تور مشهد 94 است و شیشلیک های آن از شهرت خاصی برخوردار است . این رستوران در فضای باز واقع شده و دارای تخت برای نشستن می باشد . غذاهای این رستوران  شامل : شیشلیک ، کباب برگ ، بختیاری و جوجه کباب می باشد که از کیفیت خوبی برخوردار است و به همین دلیل نظر بسیاری از مسافران تور مشهد را به خود جلب کرده است . سرویس این رستوران شامل سفره یکبار مصرف ، قاشق و چنگال ، ماست ، زیتون ، ترشی ، خیارشور و نوشابه و ... می باشد که در کنار غذا سرو می شود .

 رستوران شایان شاندیز مشهد


رستوران احسان مشهد

این رستوران یکی از رستوران های قدیمی تور مشهد 94 می باشد که از نظر کیفیت در حد مطلوب است . این رستوران دارای دو منوی ایرانی و فرنگی می باشد . غذاهای منوی ایرانی این رستوران از کیفیت خوبی برخوردار است . محیط این رستوران نیز در حد مطلوب می باشد و هنگام ورود ، مراجعه کنندگان با استقبال روبه رو می شوند . غذاهای رنگارنگ و محیط خوب این رستوران نظر بسیاری از ساکنان مشهد و همچنین گردشگران تور مشهد را به خود جلب کرده است . 

رستوران احسان مشهد

رستوران احسان مشهد

قیمت غذاها کمی گران است و شامل میز اردو نیز می باشد که منوی این میز شامل : سالاد فصل ، سالاد ماکارونی در چند نوع ، ماست و خیار ، ماست موسیر ، زیتون ، خیارشور ، دو نوع سوپ ، دسر و انواع میوه است . مسافران تور مشهد 94 می توانند برای صرف غذا به این رستوران مراجعه کنند و لحظاتی را در این مکان سپری کنند .

 رستوران احسان مشهد

 رستوران احسان مشهد

 


رستوران میچکا مشهد

در این رستوران انواع خوراک های کبابی و خورشتی سرو می شود . کیفیت غذاهای این رستوران و نیز قیمت آنها بسیار معمولی می باشد . سفارش غذا در سر میز انجام می شود ولی برای غذای خود باید کمی منتظر بمانید . این رستوران در محیطی آرام پذیرای مهمانان تور مشهد 94 می باشد .

 رستوران میچکا مشهد

رستوران میچکا مشهد

 


رستوران طوبی مشهد

رستوران طوبی مشهد

این رستوران در جاده طرقبه واقع شده است و سبک آن به صورت باغ رستوران می باشد که انواع مختلفی از غذاهای ایرانی را دارد . فضای این رستوران بزرگ است و دارای تخت برای نشستن و صرف غذا می باشد . تخت های این رستوران برای حدود پنج نفر تعبیه شده است . قیمت غذاهای این رستوران نسبت به دیگر رستوران های سمت شانذیز ارزانتر می باشد و کیفیت غذاها متوسط است و شما مسافران تور مشهد 94 می توانید در صورت تمایل برای صرف غذا به این رستوران مراجعه کنید .


مطالب مرتبط:

 



:: موضوعات مرتبط: تور مشهد , ,
:: برچسب‌ها: رستوران های مشهد , بهترین رستوران های مشهد , رستوران های معروف مشهد , معرفی رستوران های مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 196
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 مرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : elham

هتل خیام مشهد

هتل خیام مشهد

هتل خیام تور مشهد 94 یک هتل قدیمی است که جدیدا بازسازی شده است. واحدهای این هتل دارای دو سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی است. از امکانات هتل خاتم مشهد  لابی , رستوران , کافی شاپ , ماهواره تور مشهد و... است.

آدرس: بین میدان شهدا و چهار راه شهدا


هتل زیتون مشهد

هتل زیتون مشهد

هتل زیتون تور مشهد 94 از 177 اتاق تشکیل شده است. این هتل دارای رستوران , کافی شاپ , اینترنت در لابی , تاکسی سرویس و... می باشد. هتل زیتون مشهد پنج دقیقه با ماشین تا حرم فاصله دارد.

آدرس: خیابان پاسداران , جنب سینما قدس


هتل جم مشهد

هتل جم مشهد

هتل جم تور مشهد 94 از 154 اتاق تشکیل شده است که در هر اتاق دو سرویس بهداشتی فرنگی و ایرانی وجود دارد. علاوه بر این اتاق ها دارای ماهواره و یخچال و تلویزیون هم می باشند. این هتل با ماشین ده دقیقه تا حرم امام رضا (ع) فاصله دارد. هتل جم مشهد در نزدیکی بیمارستان آریا مشهد واقع شده است. این هتل برای برگزاری مراسم های مختلف دارای تالار پذیرایی بسیار بزرگی برای مسافران تور مشهد 94 می باشد. از امکانات این هتل می توان به لابی , کافی شاپ , اینترنت درون لابی , گشت درون و برون شهری , رستوران و... اشاره کرد. در بام هتل جم مشهد هم رستورانی قرار دارد که از چشم انداز بی نظیری برخوردار است.

آدرس: مشهد , خیابان پاسداران , جنب سینما قدس


هتل پارسا مشهد

هتل پارسا مشهد

هتل پارسا تور مشهد 94 در غرب شهر معنوی مشهد واقع شده است و دارای 228 اتاق است. این هتل از هتل های زیبای سه ستاره مشهد می باشد که از ویژگی های منحصر به فرد آن وجود رستوران سنتی و شربت خانه ایرانی در کنار دریاچه است. هتل پارسای تور مشهد 94 از امکانات متنوعی برخوردار است , مانند: رستوران , کافی شاپ , استخر , سونا و جکوزی , سالن ورزش , باشگاه بیلیارد , زمین تنیس , آرایشگاه , فضای سبز و...

آدرس: بلوار وکیل آباد , تقاطع شهید صیاد شیرازی

مطالب مرتبط:



:: موضوعات مرتبط: تور مشهد , ,
:: برچسب‌ها: هتل های مشهد,هتل های خوب مشهد,معرفی هتل های مشهد,بهترین هتل های مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 154
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 مرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : elham

هتل مینو تور مشهد 94 در گروه هتل های 4 ستاره مشهد می باشد. این هتل در مجموع از 96 اتاق برای رفاه میهمانان تشکیل شده است. هتل مینو در خیابان امام رضا(ع) و مابین امام رضا 16 و 18 قرار گرفته که به حرم مطهر رضوی بسیار نزدیک است. همچنین هتل دسترسی آسانی به مرکز شهر دارد. در فاصله 15 دقیقه ای از هتل مسافران تور مشهد 94 فرودگاه و نیز در فاصله 20 دقیقه ای از آن راه آهن واقع شده است.

از امکانات هتل می توان به لابی، کافی شاپ، ماهواره، استخر، سونا، جکوزی، پارکینگ، لاندری، آسانسور، سالن کنفرانس، خدمات خانه داری، تاکسی سرویس، صندوق امانات اختصاصی، نمازخانه ویژه مسافارن تور مشهد و ... اشاره داشت.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این هتل میتوانید از  نظرات مسافران درباره هتل مینو مشهد بازدید نمایید.

 

 

هتل مینو مشهد

هتل مینو مشهد

مطالب مرتبط:

 

 



:: موضوعات مرتبط: تور مشهد , ,
:: برچسب‌ها: نظرات درباره هتل مینو مشهد؟,کیفیت هتل مینو مشهد,موقعیت هتل مینو مشهد,امکانات هتل مینو مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 151
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 مرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : elham

پارک وکیل آباد مشهد

 

پارک وکیل آباد از جمله تفرج‌گاه‌ها و مراکز ییلاقی قدیمی حاشیه شهر مشهد است که پیش از این به «میر طراز» معروف بوده و در انتهای بلوار وکیل آباد قرار دارد . از مهمترین ویژگی‌های این مکان وجود درختان سر به فلک کشیده چنار و کاج و پستی بلندی‌های طبیعی می‌باشد. آب موردنیاز این گردشگاه از طریق قناتی که سرچشمه آن بند گلستان بوده تامین می‌گردد و رودخانه بسیار زیبایی نیز در سطح آن جاری است.

در تور مشهد 94 از این بوستان دیدن کنید.امروزه با ایجاد معابر و محوطه‌سازی داخل مجموعه، پیاده‌روی و نظاره چشم‌اندازها و طبیعت آن به آسانی صورت می‌گیرد. علاوه بر جاذبه‌های طبیعی، نزدیک به این مکان شهربازی بسیار وسیعی به نام «کوهستان پارک شادی» و محوطه باغ ‌وحش احداث شده است. باغ وکیل‌آباد سرمایه طبیعی و گردشگاهی خاطره‌انگیز همچون گذشته برای تمامی مسافران تور مشهد  است .

پارک وکیل آباد مشهد

 پارک وکیل آباد مشهد

 

پارک وکیل آباد مشهد

رودخانه پارک وکیل آباد مشهد

 

پارک وکیل آباد مشهد

پارک وکیل آباد مشهد

 



:: موضوعات مرتبط: تور مشهد , ,
:: برچسب‌ها: پارک وکیل آباد مشهد,دیدنی های مشهد , جاذبه های گردشگری مشهد , جاذبه های توریستی مشهد, بهترین جاذبه های توریستی مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 169
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 مرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : elham

غار مغان مشهد

 

 

در تور مشهد 94 از این غار دیدن کنید.دهانه غار در ۷۵ کیلومتری شهر مشهد و در جنوب روستای مغان واقع شده است.این غار متعلق به دوران دوم زمین شناسی است و قدمت آن از البرز و دماوند بیشتر می باشد.ارتفاع آن از دریا ۲۹۱۰ متر می‌باشد و زمان لازم برای پیمایش غار مغان 2 تا 2/5 ساعت طول می کشد،

در تور مشهد 94 از بازدید این غار لذت خواهید برد.غار دارای دهلیزها و راههای پر پیچ و خم گوناگونی است که در صورت عدم آشنایی با محیط احتمال گم شدن زیاد است.این غار در سال ۱۳۲۴ توسط کوهنوردان شهرستان مشهد کشف شده است.

 

غار مغان مشهد

غار مغان مشهد

غار مغان مشهد

غار مغان مشهد

غار مغان مشهد

غار مغان مشهد

غار مغان مشهد

 



:: موضوعات مرتبط: تور مشهد , ,
:: برچسب‌ها: غار مغان مشهد,دیدنی های مشهد , جاذبه های گردشگری مشهد , جاذبه های توریستی مشهد, بهترین جاذبه های توریستی مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 148
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 مرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : elham

کاخ ملک آباد مشهد

 

 

در تور مشهد 94 از این کاخ دیدن کنید.ملک آباد باغی مشهور در آستان قدس رضوی است که از سوی حکومت پهلوی کاخی در ضلع جنوبی باغ با زیر بنای 1387 متر مربع احداث شد طرح دکوراسیون و مبلمان داخلی‌ای این کاخ از شرکت فرانسوی، ظروف موجود در کاخ از آلمان و تابلوهای نقاشی از ایتالیا خریداری و به این مکان انتقال یافت. در تور مشهد تعطیلات تابستان 94بازدید از این کاخ را از دست ندهید.پس از انقلاب اسلامی این مکان در سال 1359 به کاخ موزه تبدیل و بعد از چند سال تعطیل شده و به اقامتگاه موسمی رهبر ایران مبدل شد. امروزه این باغ دارای درختان متنوع میوه ، فضای گلخانه ای گل و گیاه ، قنات و تعدادی حلقه چاه است و سالیانه صدها تن محصولات باغی و گلخانه ای میدهد. در تور مشهد دیدن از این کاخ زیبا فراموش نشدنی خواهد بود.

 



:: موضوعات مرتبط: تور مشهد , ,
:: برچسب‌ها: کاخ ملک آباد مشهد, دیدنی های مشهد , جاذبه های گردشگری مشهد , جاذبه های توریستی مشهد, بهترین جاذبه های توریستی مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 169
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 مرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : elham

هتل آپادانا مشهد

هتل آپادانا یک هتل سه ستاره در شهر مشهد مقدس می باشد که در چهار راه خسروی این شهر واقع شده است. آن دسته از مسافرین تور مشهد که قصد اقامت در این هتل را دارند بهتر است بدانند موقعیت مکانی هتل آپادانا مشهد به گونه ای است که تا حرم مطهر امام رضا (ع) 5 دقیقه به صورت پیاده روی، تا فرودگاه بین المللی این شهر 20 دقیقه و تا ایستگاه راه آهن حدود 10 دقیقه فاصله دارد. هتل آپادانا مشهد برای آسایش و رفاه حال مسافرین تور مشهد شهریور 94 امکانات متنوعی از قبیل لابی، آسانسور، کافی شاپ، نمازخانه، صندوق امانات، کافی نت و رستوران را گرد هم آورده تا نیاز های میهمانان تور مشهد مرداد 94 خود را به خوبی جوابگو باشد. همچنین برای اتاق های این هتل 3 ستاره نیز تجهیزاتی مستقل نظیر یخچال، تلویزیون، سرویس فرنگی و سرویس ایرانی را فراهم شده است. هتل آپادانا مشهد برای کاربرانی که نیاز به اینترنت دارند این خدمت را نیز در اختیار آنها قرار می دهد.

آدرس هتل آپادانا مشهد : مشهد، خيابان اندرزگو، نبش چهار راه خسروی، هتل آپادانا

هتل آپادانا مشهد

هتل آپادانا مشهد

هتل آپادانا مشهد

هتل آپادانا مشهد

هتل آپادانا مشهد

 

 



:: موضوعات مرتبط: تور مشهد , ,
:: برچسب‌ها: هتل آپادانا مشهد,هتل های مشهد, بهترین هتل های مشهد , هتل های ارزان مشهد , هتل های مجلل مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 162
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 مرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : elham

آبشار اخلمد مشهد نام آبشاری است که در استان خراسان رضوی در شمال شرقی ایران و در شهرستان چناران میباشد. اخلمد که از گردشگاههای طبیعی اطراف مشهد در تور مشهد تابستان 94 می باشد و قدمتی چند هزار ساله دارد، در دره ای در میان کوه بینالود واقع شده است که در ابتدای دره ، انواع گل‌ها و گیاهان زیبا و درختان انبوه به همراه باغات فراوان میوه به چشم می‌خورد و پس از طی مسیری آبشار اول که دارای 23 متر ارتفاع است، مشاهده میشود و با گذر از میان این آبشار و در یک کیلومتری آن، آبشار اصلی اخلمد با ارتفاعی حدودا 40 متری مشاهده می شود و آبشار سوم و چهارم نیز در بالای این آبشارها قرار دارد.این آبشار از زیباترین جاذبه های گردشگری تور مشهد شهریور 94میباشد که دارای باغ‌های زیبا و پرمحصولی می‌باشد و از میان محصولات این منطقه سیب و گلابی اخلمد بسیار معروف است. اخلمد در ۸۴ کیلومتری مشهد و در امتداد جاده مشهد- قوچان واقع شده است.

 

 



:: موضوعات مرتبط: تور مشهد , ,
:: برچسب‌ها: آبشار اخلمد در مشهد , دیدنی های مشهد , جاذبه های گردشگری مشهد , جاذبه های توریستی مشهد , بهترین جاذبه های توریستی مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 156
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 مرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : elham

هتل جواد مشهد

هتل جواد (ع) مشهد در خیابان امام رضا واقع شده و جزء هتل های 4 ستاره مشهد می باشد. این هتل در سال 1389 ساخته شده است. در این هتل اقامت كودكان زير سه سال رايگان، كودكان سه تا پنج سال نيم بها و همچنین برای اقامت كودكان بالاي پنج سال هزينه يك نفر بزرگسال محاسبه مي گردد. لازم به ذکر است هتل جواد در نزدیکی حرم مطهر رضوی قرار گرفته است.

امکانات هتل شامل:

رستوران، پذیرش 24 ساعته، خشکشویی، اتاق بار و چمدان، سرویس کرایه اتومبیل با راننده، فکس و کپی، فروشگاه، غرفه، آسانسور، صندوق امانات، لابی، اینترنت در لابی، اینترنت در واحد، لاندری، خدمات بیدار باش، کافی شاپ و... می باشد.

 

 

تصویر هتل جواد مشهد

تصویر هتل جواد مشهد

تصویر هتل جواد مشهد

تصویر رستوران هتل جواد مشهد

تصویر هتل جواد مشهد

تصویر تریا هتل جواد مشهد

تصویر هتل جواد مشهد

تصویر لابی هتل جواد مشهد

تصویر هتل جواد مشهد

تصویر لابی هتل جواد مشهد

 

مطالب مرتبط:

 



:: موضوعات مرتبط: تور مشهد , ,
:: برچسب‌ها: هتل جواد مشهد,هتل های لوکس مشهد,هتل های 4 ستاره مشهد,هتل های خوب مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 181
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 خرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : elham

هتل سایه مشهد

هتل سایه مشهد در خیابان امام رضا واقع شده و جزء هتل های 3 ستاره مشهد می باشد. در فاصله 15 دقیقه ای با این هتل ایستگاه راه آهن قرار گرفته است. همینطور این هتل17 دقیقه با این هتل فاصله دارد. حرم مطهر رضوی تنها 3 دقیقه با این هتل فاصله دارد. 

امکانات هتل شامل:

رستوران، پذیرش 24 ساعته، ماهواره، جکوزی، تاکسی سرویس، صندوق امانات، مرکز خرید، آسانسور، اینترنت، مجهز به سیستم تهویه، خشکشویی،باشگاه ورزشی، سونا، صرافی، سرویس حرم، پارکینگ، لباسشویی و... می باشد.

 

 

تصویر هتل سایه مشهد

تصویر هتل سایه مشهد

تصویر هتل سایه مشهد

تصویر هتل سایه مشهد

 



:: موضوعات مرتبط: تور مشهد , ,
:: برچسب‌ها: هتل سایه مشهد,معرفی هتل های مشهد,هتل های 3 ستاره مشهد,هتل های خوب مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 185
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 خرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : elham

هتل پارس مشهد

هتل پارس مشهد در زمان  در غرب شهر و در حاشيه بلوار وكيل آباد واقع شده و جزء هتل های 5 ستاره مشهد می باشد.  این هتل در سال 1382 بنا شده است. مساحت این هتل 5 هكتار است. هتل پارس مجموعا 228 اتاق دارد. از ویژگی های این هتل می توان به نزدیگ بودن آن به ییلاقات تفریحی طرقبه و شاندیز و همچنین نمایشگاه بین المللی مشهد اشاره کرد.

امکانات هتل شامل:

رستوران، پذیرش 24 ساعته، صبحانه در اتاق، اتاق جلسه، آمفی تئاتر، امکانات ضیافت، باشگاه ورزشی، استخر کودکان، دارت، زمین تنیس، باشگاه ماهیگیری، اسکواش، بیلیارد، ماساژ، اینترنت، فروشگاه، بانک، آتلیه عکاسی، آرایشگاه، صندوق امانات، لابی، چایخانه تابستانی، استخر، اسپا، سونا، جکوزی، پارکینگ، آسانسور، نمازخانه، اتاق عقد و... می باشد.

 

 

تصویر هتل پارس مشهد

تصویر هتل پارس مشهد

تصویر هتل پارس مشهد

تصویر هتل پارس مشهد

تصویر هتل پارس مشهد

تصویر استخر هتل پارس مشهد

تصویر هتل پارس مشهد

تصویر اتاق هتل پارس مشهد

 

مطالب مرتبط:



:: موضوعات مرتبط: تور مشهد , ,
:: برچسب‌ها: هتل پارس مشهد,معرفی هتل های مشهد,معروف ترین هتل های مشهد,هتل های خوب مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 152
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 خرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : elham
 

هتل پارسا مشهد سه ستاره

هتل پارسا مشهد

هتل پارسا مشهد هتلی تمییز و مناسب برای اقامت خانوادگی می باشد که در تقاطع شهید صیاد شیرازی ساخته شده است. هتل پارسا مشهد دارای 228 اتاق می باشد. هتل تا حرم مطهر امام رضا علیه السلام فقط 10 دقیقه فاصله دارد و همچنین هتل با فرودگاه 20 دقیقه و با ایستگاه راه آهن 15 دقیقه فاصله دارد. هتل پارسا مشهد دارای امکاناتی مانند : رستوران با غذاهای متنوع و لذیذ , سرویس شبانه روزی , اینترنت , پارکینگ ویژه هتل , مجهز به سیستم تهویه , خشکشویی و لباسشویی برای مسافران تور مشهد که در مدت زمان اقامتشان نیز آراسته و مرتب باشند , صرافی , سالن بدنسازی , تلویزیون مجهز به شبکه های ماهواره ای , مرکز خرید , سرویس رفت و برگشت ویژه حرم مطهر و دیگر امکاناتی که ویژه مسافران و میهمانان عزیز تور مشهد تدارک دیده شده است.

مطالب مرتبط :

 

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: تور مشهد , ,
:: برچسب‌ها: هتل پارسا مشهد, معرفی هتل های مشهد, بهترین هتل های مشهد, هتل های خوب مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 169
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 اسفند 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : elham
 

پارک وحدت مشهد

پارک وحدت مشهد از بزرگترین پارک های مشهد می باشد که در نزدیکی حرم مطهر امام زضا (ع) واقع شده که اکثر مسافران تور مشهد جذب این پارک زیبا می شوند. پارک وحدت مشهد دارای امکانات ورزشی و تفریحی مانند : دریاچه مصنوعی , آب نما و آبشار زیبا , سینمای رو باز تئاتر , و دیگر امکانات از قبیل تنیس روی میز , شطرنج , زمین اسکیت و غیره می باشد که مسافران تور مشهد از علاقه مندان این ورزشها می باشند. پارک وحدت مشهد دارای کتابخانه و دیگر فعالیت های هنری و فرهنگی می باشد. پارک وحدت مشهد در شرق شهر مقدس مشهد و در بلوار وحدت مشهد قرار گرفته است.

مطالب مرتبط :

تور مشهد 94

 

 



:: موضوعات مرتبط: تور مشهد , ,
:: برچسب‌ها: پارک وحدت مشهد, اماکن تفریحی مشهد, درباره مشهد, معرفی مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 179
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 اسفند 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : elham
 

موزه آستان قدس رضوی مشهد

در سال 1324 اولين موزه در آستان قدس رضوي در ساختماني به مساحت 1024 متر مربع در صحن امام خميني (ره) شاخته شد. موزه در طول چهل سال تنها موزه آستان قدس رضوی مشهد مقدس بود ولی بعدها تحولی در موزه به وجود آمد و مسیری رو به توسعه داشت و در طول سالهای انقلاب اسلامی تغییرو تحولاتی زیادی داشت. مسافران تورمشهد از بازدیدکنندگان این موزه دیدنی می باشند.

موزه‌ آستان قدس رضوي از دوازده گنجينه تشکیل شده است شامل :

1 - گنجینه قرآن و نفایس : اين گنجينه به صحف و قرآن‌هاي نفيس از جمله قرآن‌ منسوب به امام علي (ع)، امام حسن (ع)، امـام حسين (ع) و امـام سجاد (ع) و امـام رضا (ع) دارای اهمیت مي‌باشد. قرآن‌ها به خط خطاطان معروف جهان اسلام، با تذهيب و طرح‌هاي خاص و زيبا و روي پوست آهو نگاشته شده اســت.

موزه آستان قدس رضوی مشهد

2 - گنجينه تخصصي فرش : اين گنجینه 37 تخته قالي و قاليچه دارد كه از نفيس‌ترين فرش‌هاي آستان قدس رضوي برگزیده شده است. بافت و طرح‌ و نقش و رنگ‌هاي موزون قالي‌هاي اين گنجينه بسيار چشم نواز است. در میان این قالی ها قالي هفت شهر عشق که نماي هفت شهر مقدس مكه، مدينه، نجف، كربلای معلی، كاظمين، سامرا و مشهد مقدس بافته شده است و قالي زیبای گلابتون كه تارهايي از ابريشم با رشته های بسیار نازك طلا يا نقره تابیده شده را مي توان معرفی کرد.

موزه آستان قدس رضوی مشهد

3 - گنجينه هداياي مقام معظم رهبري : در طبقه همكف موزه قرآن محل نمايش هدیه های مقام معظم رهبري اختصاص يافته است که شامل : تابلو خط و تذهيب، نقاشي و فرش های نفیس، تراش روي شيشه، معرق روی چوب، معرق صدف، سوزن دوزي، قلمزني روي مس، انواع ظروف چيني، كريستال، نقره ...، ماكت‌ها، مدال‌ها و غیره مي‌باشد كه شخصيت‌هاي ملي و خارجي به مقام معظم رهبري اهداء شده است.

موزه آستان قدس رضوی مشهد

4 - گنجینه سکه و مدال : این سکه ها از دوره‌هاي سلوكي، اشكاني، ساساني، خلفاي اموي، ساماني، آل بويه، خلفاي عباسي، غزنوي، سلجوقي و صفويه باقی مانده است.

5 - گنجینه ظروف

6 - گنجینه تمبر و اسکناس

7 - گنجینه سلاح های گرم و سرد

8 - گنجینه ابزار نجوم و ساعت

9 - گنجینه صدف و حلزون های دریایی

10 - گنجینه هنر نقاشی

11 - موزه ملک

12 - آثار مربوط به حرم مطهر

 

مطالب مرتبط :

 

 



:: موضوعات مرتبط: تور مشهد , ,
:: برچسب‌ها: موزه آستان قدس رضوی مشهد, معرفی مشهد, درباره مشهد, بازدید از مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 151
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 اسفند 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : elham
 

نقاره‌خانه‌‌ حرم مطهر مشهد

نقاره‌خانه‌‌ حرم مطهر مشهد از اماکن تاریخی و قدیمی حرم مطهر امام رضا می باشد که در حال حاضر بر روی ایوان شرقی صحن انقلاب قرار گرفته است. نقاره زنی در حرم مطهر رضوی از زمان غزنویان مرسوم شده استو بعد ها نیز ادامه پیدا کرده است. طبق رسوم گذشته در طول یک سال به جز ماه های محرم و صفر , دو بار در طول شبانه روز یکی قبل از طلوع آفتاب و دیگری در زمان غروب آفتاب و روز ولادتها به جز ایام شهادت , نقاره با نوای خاصی نواخته می شود همچنین در زمان آشکار شدن کرامات از جانب حضرت هم نقاره به معنی شادمانی نواخته می شود. مسافران تورمشهد از علاقه مندان نقاره خانه حرم مطهر رضوی می باشند.

نقاره‌خانه‌‌ حرم مطهر مشهد

نقاره‌خانه‌‌ حرم مطهر مشهد

مطالب مرتبط :

تور مشهد 94

 



:: موضوعات مرتبط: تور مشهد , ,
:: برچسب‌ها: نقاره‌خانه‌‌ حرم مطهر مشهد, درباره مشهد, معرفی مشهد, بازدید از مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 177
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 اسفند 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : elham

روستای گلستان مشهد

روستای گلستان مشهد در 5 km شهر مقدس مشهد واقع شده است ، این روستا با منظره های کوهستانی و باغهای میوه با دره‌های سرسبز گردشگران و مسافران تور مشهد بسیاری را جذب کرده است. مقبره امامزده یاسر ناصر هم در این روستای زیبا قرار گرفته است و اهمیت گردشگری این روستا را چند برابر کرده است.

مطالب مرتبط :

تور مشهد 94

 

 



:: موضوعات مرتبط: تور مشهد , ,
:: برچسب‌ها: روستای گلستان مشهد, معرفی مشهد, درباره مشهد, بازید از مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 232
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 اسفند 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : elham
 

پارک جنگلی وکیل آباد مشهد

پارک جنگلی وکیل آباد مشهد یکی از قدیمی ترین پارک های وسیع این شهر است که در 8 کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع شده و با بزرگراه وکیل آباد به میدان آزادی و پارک بزرگ ملت مشهد مرتبط می شود . این پارک زیبا در سال های اخیر نظر بسیاری از گردشگران هتل های مشهد را به خود جلب کرده است . مساحت این پارک بیش از 70 هکتار است و دارای باغی طبیعی و انبوه از درختان نار و کاج و درختان کهنسال و رودخانه فصلی می باشد که با آب قنات آبیاری می‌شود . این پارک قدیمی با پستی و بلندی‌های طبیعی و درختان کاج و چنار از گذشته‌های دور به عنوان یکی از مراکز ییلاقی حاشیه  مشهد بوده است . هم جوار با پارک جنگلی وکیل آباد ، باغ وحش وکیل آباد که تنها باغ وحش مشهد و استان خراسان رضوی است قرار دارد . این باغ وحش دارای انواع گوناگونی از حیوانات می باشد .

پارک جنگلی وکیل آباد مشهد

 

مطالب مرتبط :
پارک جنگلی وکیل آباد مشهد
هتل های مشهد


:: موضوعات مرتبط: تور مشهد , ,
:: برچسب‌ها: پارک جنگلی وکیل آباد مشهد, بازدید از مشهد, گردشگری در مشهد, اماکن دیدنی مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 160
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 دی 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : elham
 

آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی توسی در میان باغی مصفا به فاصله ۲۰ کیلومتری شمال شهر مشهد واقع شده است . این آرامگاه از شیوه معماری هخامنشی به ویژه آرامگاه کوروش الهام گرفته است . نمای بیرونی بنا شامل عناصر تزئینی هخامنشی به خصوص ستون ها و سرستون ها است و اشعاری که بر اضلاع چهارگانه بنا نگاشته شده از حکیم فردوسی و معرف اندیشه و شخصیت وی می‌باشد . بخش فوقانی بنا بصورت مجوف و توخالی ساخته شده و فضای داخلی آن نیز علاوه بر الهام گرفتن از معماری دوه اشکانی شامل ۲۰ ستون مرمری در پائین و ۸ ستون در بخش فوقانی است . در بخش هایی از آرامگاه نیز دیوارنگاره‌هایی از فریدون صدیقی نصب گردیده که نمایش صحنه هایی از روایات شاهنامه است .

آرامگاه فردوسی مشهد

مشهور است که پیکر فردوسی را به دلیل شیعه بودن فردوسی به گورستان راه ندادند و ناچار او را در باغ خودش درون شهر طابران توس ، نزدیک به دروازه شرقی رزان به خاک سپردند . خبری نه چندان موثق ساختن اولین بنا بر گور ابوالقاسم فردوسی را به سپهدار توس در زمان فردوسی ، یعنی ارسلان جاذب سپهدار توس نسبت داده که ذکر او در دیباچه شاهنامه آمده‌است .

آرامگاه فردوسی مشهد

باغ آرامگاه حدود شش هکتار مساحت و شامل یک موزه و کتابخانه می باشد . موزه در گذشته ، چایخانه سنتی و مکانی برای استراحت بازدیدکنندگان بود ولی بعدها در سال ۱۳۶۱ با کشف آثار باستانی در شهر قدیم توس و همچنین اهدای اشیای تاریخی توسط افراد مختلف به موزه مبدل گشت . مسافران هتل های مشهد می توانند همه روزه از این مکان دیدن نمایند .

آرامگاه فردوسی مشهد


مطالب مرتبط :
آرامگاه فردوسی مشهد
هتل های مشهد



:: موضوعات مرتبط: تور مشهد , ,
:: برچسب‌ها: آرامگاه فردوسی مشهد, بازدید از مشهد, گردشگری در مشهد, اماکن تفریحی مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 174
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 دی 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : elham
 

 

این حمام تاریخی مربوط به دوره صفوی می باشد و یکی از بزرگترین حمام های ایران است که در بازار بزرگ مشهد واقع شده است . این بنا با تلاش مهدی قلی بیک جانی قربانی امیر آخورباشی شاه عباس صفوی در اوایل قرن یازدهم ساخته شده است که به حمام شاه معروف بوده و شامل قسمت هایی مانند : پلکان ورودی ، سر بينه ، بينه ، گرمخانه و ... می باشد .

حمام مهدی قلی بیک (حمام رضوی) مشهد

 

حمام مهدی قلی بیک (حمام رضوی) مشهد

بزرگترين و زيباترين بخش اين حمام بينه آن است که در طرح و نقشه ای مربع شکل با هشت ستون سنگي و پوشش مدور ، با نگارگری سیزده لایه ای تزیین شده است .

حمام مهدی قلی بیک (حمام رضوی) مشهد

دیدن این حمام زیبا برای گردشگران هتل های مشهد خالی از لطف نیست .

مطالب مرتبط :

حمام مهدی قلی بیک (حمام رضوی) مشهد

هتل های مشهد



:: موضوعات مرتبط: تور مشهد , ,
:: برچسب‌ها: حمام مهدی قلی بیک (حمام رضوی) مشهد, اماکن دیدنی مشهد, بازدید از مشهد, گردشگری در مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 179
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 دی 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : elham
 

این هتل پنج ستاره که در کنار خیابان امام رضا که خیابان اصلی است و به حرم میرسد واقع شده است هتل تا حرم مطهر مشهد هزار و چهار صد متر نیز فاصله دارد به طوریکه فقط 10 دقیقه تا حرم پیاده میتوان رفت.این هتل شامل 25 طبقه است که در بهمن سال 90 افتتاح گردید.و بلند ترین و بزرگترین  ساختمان اقامتی با نمای شیشه ای است. هزینه کودکان زیر سه سال رایگان و کودکان 3 تا 6 سال نیم بها  و بالای 6 سال تمام بها نیز می باشد هتل دارای مجموعه آبی مانند حمام ترکی ،سونا بخار و خشک،جکوزی ماساژ،اسپا و سالن بدنسازی نیز هست.هتل با زیر بنای هشتصد متر و طراحی  مدرن و زیبا از هتلهای منحصر به فرد محسوب می شود.

 عکسها و تصاویر هتل مجلل درویشی مشهد

هتل مجلل درویشی

 

هتل مجلل درویشی

هتل مجلل درویشی

 

 

 

این هتل پنج ستاره دارای بیست طبقه و در مساحتی به اندازه شصت هزار متر مربع واقع شده است.دارای ششصد واحد که چهارصد اتاق دبل رویال،بیست اتاق سینگل ,صد واحد سوئیت ,شصت پرنسس روم است.شامل 3 رستوران سنتی ,بین المللی و دریایی است.هتل دارای مکان های ورزشی و تفریحی است و امکانات دیگر از قبیل سونا،استخر،مکانهای تفریح و بازی کودکان است.در این هتل مکانی برای نگهداری کودکان وجود دارد

 عکسها و تصاویر هتل قصر طلایی مشهد

 هتل قصر طلایی مشهد

 

هتل قصر طلایی مشهد

 هتل قصر طلایی مشهد

 

 

 

این هتل پنج ستاره که شامل دو فاز است در سال هشتاد و هشت به پایان رسید هتل پارس مشهد در اطراف بلوار وکیل آباد که بلوار اصلی مشهد است ساخته شده است این هتل مساحتی به اندازه ی پنجاه هزار متر مربع دارد هتل شامل رستوران،چایخانه،تالار،پارک بازی برای کودکان و دریاچه مصنوعی است

عکسها و تصاویر هتل پارس مشهد

هتل پارس مشهد

هتل پارس مشهد

هتل پارس مشهد

مطالب مرتبط :
هتل مجلل درویشی مشهد
هتل قصر طلایی مشهد
هتل پارس مشهد
هتل های مشهد


:: موضوعات مرتبط: تور مشهد , ,
:: برچسب‌ها: هتل های مشهد, بهترین هتل های مشهد, معرفی هتل های مشهد, هتل های خوب مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 143
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 دی 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : elham
 

 

رستوران روف گاردن هتل درویشی

 تور مشهد رستوران روف گاردن هتل درویشی

رستوران روف گاردن هتل درویشی مشهد از رستوران های خوب این شهر می باشد. این رستوران در قسمت فوقانی و طبقه بالای لابی هتل قرار دارد. این رستوران دارای فضایی بسیار زیبا و سرسبز است که مهمانان عزیز می توانند در آرامش و محیطی زیبا غذای خود را نوش جان کنند. در رستوران روف گاردن هتل درویشی انواع غذاهای فرنگی و آسیایی سرو می شود. غذاهای فرنگی آن به همراه سس های مخصوص سرو می شود که باعث لذیذتر شدن غذا می شود. به مسافران تورمشهد که علاقه مند به غذاهای فرنگی با سس مخصوص هستند پیشنهاد می کنیم که حتما غذاهای فرنگی رستوران روف گاردن را امتحان کنند.

 

رستوران برکه هتل درویشی 

 

تور مشهد رستوران برکه هتل درویشی

رستوران برکه هتل درویشی مشهد رستورانی با فضایی بسیار دلباز ,  زیبا و آرامش بخش است. این رستوران دارای نیمکت هایی است که از داخل آن ها آب جاری شده و زیبایی این رستوران را دوچندان کرده است. در واقع رستوران برکه رستورانی سنتی مدرن است که با قلیان , میوه و نوشیدنی های سنتی و... آماده پذیرایی از مهمانان خود می باشد. در انتهای رستوران روف گاردن راه پله ای وجود دارد که به دریاچه بسیار زیبا و دلنشین موج زیبا منتهی می شود. علاوه بر این آب و وهوای آن بسیار بی نظیر است و رستوران برکه هم در این محیط قرار گرفته است. مسافران تورمشهد که علاقه مند به سپری کردن لحظات خود در محیطی آرام و زیبا و دنج هستند دیدن از این دریاچه را از دست ندهند.

 

رستوران مراکشی هتل درویشی

 

 تور مشهد رستوران مراکشی هتل درویشی

رستوران مراکشی هتل درویشی مشهد در طبقه پایین و قسمت تحتانی هتل و در انتهای بازارچه هتل قرار گرفته است. غذاهای این رستوران بسیار تند هستند و برنج ها به صورت دم شده سرو می شوند. در رستوران مراکشی هتل درویشی مشهد غذاها به صورت عجیبی طبخ و در ظروف بسیار خاصی سرو می شوند. مسافران تورمشهد که علاقه مند به غذاهای تند هستند حتما به رستوران مراکشی هتل درویشی مشهد بروند. طبخ عجیب غذاها و سرو آن ها در ظروف خاص از ویژگی های منحصر به فرد این رستوران است که باعث جلب توجه مهمانان و مسافران می شود.

 

رستوران آتریوم هتل درویشی

 تور مشهد رستوران آتریوم هتل درویشی

رستوران آتریوم هتل درویشی مشهد دارای فضایی بزرگ , زیبا و دلنشین است که در انتهای لابی هتل قرار دارد. غذاهای این رستوران به صورت بوفه آزاد است و شما می توانید هر انچه را که دوست دارید خودتان بردارید و نوش جان کنید. رستوران آتریوم هتل درویشی که غذای آن به صورت بوفه آزاد است در بعضی از روزهای هفته آماده پذیرایی از مهمانان خود می باشد. مسافران خوش خوراک تورمشهد رستوران های خوب هتل درویشی مشهد را که در اینجا به معرفی آنها پرداختیم , از جمله رستوران آتریوم آن را از دست ندهید.

 

رستوران ارغوان هتل درویشی

 

 تور مشهد رستوران (صبحانه خوری) ارغوان هتل درویشی

رستوران ارغوان هتل درویشی مشهد در واقع صبحانه خوری این هتل است که دارای محیطی زیبا و آرامش بخش است. این رستوران دارای نمایی زیبا و دکوراسیونی مدرن می باشد. کف رستوران یا صبحانه خوری ارغوان هتل درویشی مشهد با موکتی بنفش رنگ پوشیده شده که زیبایی آن را دوچندان کرده است. مسافران تورمشهد که در هتل درویشی اقامت دارند هنگامی که می خواهند صبحانه خود را در صبحانه خوری ارغوان نوش جان کنند , می توانند طلوع آفتاب را هم مشاهده کنند چون دیوارهای این رستوران (صبحانه خوری) شیشه ای است و تقریبا تمام شهر از پشت دیوار شیشه ای قابل مشاهده است. به مسافران تورمشهد پیشنهاد میکنیم که این محیط آرام و زیبا را برای میل کردن صبحانه خود از دست ندهند.

مطالب مرتبط :

مجموعه رستوران های هتل درویشی مشهد
رستوران قصر هدیش مشهد

رستوران ارم شاندیز مشهد



:: موضوعات مرتبط: تور مشهد , ,
:: برچسب‌ها: مجموعه رستوران های هتل درویشی مشهد, معرفی هتل های مشهد, معروف ترین هتل های مشهد, بهترین هتل های مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 165
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 دی 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : elham
 

مدرسه پریزاد مشهد مربوط به دوره تیموریان می باشد که در مجاورت حرم امام رضا (ع) واقع شده است .

و مسافران تورمشهد از آن دیدن می کنند .این مدرسه منسوب به پریزاد ندیمه گوهرشاد بوده و در سال 823 هجری قمری در نزدیکی مسجد گوهرشاد ساخته شده است .

 

مدرسه پریزاد مشهد

 

این مدرسه دارای 4 ایوان است و شامل غرفه ها و حجره هایی می باشد که با نقوش اسلیمی و آجر کاری تزیین شده اند . این مدرسه یکی از اماکن دیدنی و تاریخی مشهد به حساب می آید که نظر بسیاری از گردشگران تورمشهد را به خود جلب کرده است و علاقه مندان تورمشهد می توانند پس از زیارت به این مدرسه تاریخی هم سری بزنند .

مطالب مرتبط :

مدرسه پریزاد مشهد

مدرسه دودر مشهد



:: موضوعات مرتبط: تور مشهد , ,
:: برچسب‌ها: مدرسه پریزاد مشهد, اماکن تفریحی مشهد, جتذبه های گردشگری مشهد, اماکن تاریخی مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 146
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 دی 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : elham
 

 

این مدرسه در قرن نهم هجری قمری در کنار حرم اما رضا (ع) و مقابل مدرسه پریزاد ساخته شده است . این مدرسه یکی از اصیل ترین مدارس دوره تیموری می باشد که دارای چهار ایوان می باشد و شامل غرفه ها و حجره هایی در دو طبقه می باشد و شامل دو گنبد فیروزه ای است . بسیاری از گردشگران
تورمشهد پس از زیارت به این بنا هم سری می زنند .

 

مدرسه دودر مشهد

اين اثر تاريخى توسط امير يوسف خواجه بهادر ملقب به غياث الدين که يكى از فرماندهان دوره تيمورى بوده در دوران سلطنت ميرزا شاهرخ ساخته شده است ، این بنا مدتى به نام يوسف خواجه و سپس به دودر ، به علت وجود دو ورودى در شرق و غرب مدرسه شهرت پیدا کرد . همچنین این مدرسه در دوره صفویه مرمت شده است .

در سال های اخیر این بنا نظر بسیاری از گردشگران تورمشهد را به خود جلب کرده است .

مطالب مرتبط :

مدرسه دودر مشهد

مدرسه پریزاد مشهد

 



:: موضوعات مرتبط: تور مشهد , ,
:: برچسب‌ها: مدرسه دودر مشهد, بازدید از مشهد, اماکن تحریحی مشهد, جاذبه های گردشگری مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 174
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 دی 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : elham
 

این آرامگاه در محله کوهسنگی قرار دارد و متعلق به میرزا ابراهیم اول می باشد . وی از سادات دوره صفوی بوده و نسبش به ابو جعفر موسی مبرقع فرزند امام جواد (ع) می رسد . این مقبره در ملک شخصی خود میرزا ابراهیم واقع شده است و با منظر ایوانی کاشی کاری شده نظر بسیاری از گردشگران تورمشهد را به خود جلب کرده است .

 

آرامگاه میرزا ابراهیم رضوی مشهد

 

در صحن مقبره تعداد دیگری از علمای اخیر خراسان دفن شده اند . میرزا ابراهیم موقوفات بسیاری را در شهر های مشهد ، اردکان و تربت جام انجام داده است و حدود بیست هزار نفر از این موقوفات بهره مند می شوند . این اقدام وی باعث شده است تا چند هزار خانوار از سادات رضوی و اعقاب خاندان واقف در سراسر كشور شجره نسب خويش را تا كنون حفظ نمايند و بخاطر همین مسئله اقدام وی یکی از پدیده های فرهنگی مشهد به شمار می رود .

مسافران تورمشهد می توانند همه روزه از این مکان دیدن نمایند .

 

 

آرامگاه پیر پالان دوز مشهد

 

آرامگاه پیر پالان دوز مشهد دارای گنبدی زرد و آبی است که ترکیب رنگی بسیار زیبایی را تشکیل داده است و داخل آرامگاه که می شوید آرامش خاصی وجود شما را فرا می گیرد. پیر پالان دوز چشم به مال دنیا و ظواهر آن نداشت , او خدا را انتخاب کرد و خدا هم به او عظمت و جلال بخشید. آرامگاه پیر پالان دوز یکی از قدیمی ترین زیارتگاه ها و آرامگاه های شهر مقدسمشهد است و نظر بسیاری از گردشگران تورمشهد را به خود جلب کرده است . این آرامگاه در ابتدا در پایین خیابان نواب صفوی در زمان سلطان محمد خدابنده ساخته شده بود , اما بعد از انقلاب این حرم را خراب و بازسازی کردند و اکنون به زیارتگاهی زیبا و آرامش بخش در محیطی آرام تبدیل شده است, آرامگاه پیر پالان دوز مشهد  از گنبدی پیازی شکل با ترکیب رنگی زیبای زرد و آبی و ایوانی آجری و کاش های فیروزه ای رنگ زیبا تشکیل شده است و این آرامگاه چهار ضلعی است. روی سقف این آرامگاه آثاری از نقاشی هایی که مربوط به دوره صفویان است دیده می شود. پیر پالان دوز از آن جهت به این نام شهرت گرفت که برای امرار معاش خود پالان دوزی می کرد.این آرامگاه هم مانند آرامگاه حر عاملی یکی از چهار آرامگاه نزدیک به حرم امام رضا (ع) است و در خیابان نواب صفوی در ضلع شرقی حرم قرار دارد. مسافران

تورمشهد می توانند از این بنا دیدن کنند .

 

 

 

آرامگاه حر عاملی مشهد

 

حر عاملی از نوادگان حر بن یزید ریاحی است که زمانی که به ایران آمد به اصفهان رفت و بعد راهی مشهد شد. او در مشهد شیخ الاسلام و مدرس بود. هنگامی که فوت کرد جسدش را در سرداب یکی از صفه های شمال شرقی واقع در صحن انقلاب حرم امام رضا (ع) دفن کردند که نزدیک مدرسه میرزا جعفر می باشد. حر عاملی از فقها و محدثان امامیه قرن یازدهم است که از آثار آن می توان به وسائل الشیعه اشاره کرد که این اثر باعث شد که عده ای او را صاحب وسائل بخوانند. آرامگاه حر عاملی یکی از چهار آرامگاه نزدیک حرم امام رضا (ع) است. وهمه ساله بسیاری از گردشگران تورمشهد را به سمت خود مکشاند و مسافران تورمشهد می توانند از این زیارتگاه دیدن نمایند .

مطالب مرتبط :

آرامگاه میرزا ابراهیم رضوی مشهد

آرامگاه شیخ طبرسی مشهد

آرامگا ه شیخ بهایی مشهد



:: موضوعات مرتبط: تور مشهد , ,
:: برچسب‌ها: آرامگاه های مشهد, بازدید از مشهد, اماکن دیدنی مشهد, جاذبه های دیدنی مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 201
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 دی 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : elham
 

هتلی بسیار شیک و مجلل می باشد که اطراف آن را باغ های بزرگی فراگرفته است . این هتل در مرکز شهر استانبول قرار دارد .

هتل سوییس استانبول

 

هتل سوییس استانبول

اتاق های این هتل بسیار مجلل و وسیع می باشند و از امکانات خوبی نیز برخوردار است . اتاق های این هتل به سبک اروپایی سنتی تزیین شده است و اکثرا منظره ای زیبا از شهر استانبول را دارند . این هتل حمام های وسیعی نیز دارد .

هتل سوییس استانبول

هتل سوییس استانبول

هتل سوییس استانبول

مسافرین محترم تور استانبول می توانند اقامت خوبی را در این هتل داشته باشند .

 

 

مطالب مرتبط :

هتل سوییس استانبول

هتل گرند جواهر کانونشن سنتر استانبول

هتل کرون پلازا استانبول

تور استانبول لحظه آخری



:: موضوعات مرتبط: تور مشهد , ,
:: برچسب‌ها: هتل سوییس استانبول ,
:: بازدید از این مطلب : 165
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 دی 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : elham
 

 

این مرکز خرید الماس شرق مشهد مجاور کمربندی مشهد قرار گزفته است و ترکیبی از معماری مدرن و سنتی را دارد گنبد الماس شکل آن قطری به اندازه پنجاه متر دارد.این مرکز خرید شامل شش طبقه با هزارو نود واحد است و در زمینی به مساحت بیش از 67 هزار متر مربع واقع شده است مرکز خرید الماس شرق غرفه های فروش موبایل و کامپیوتر،چینی و بلور و صوتی و تصویری دارد همچنین دارای آسانسور،پله برقی،شهربازی،شعب بانکی و پارکینگ طبقاتی نیز هست

مرکز خرید الماس شرق مشهد

مرکز خرید الماس شرق مشهد

 

مسافران محترم تور مشهد می توانند جهت خرید مایحتاج خود به این مرکز خرید مراجعه کنند .

 

مطالب مرتبط :

مرکز خرید الماس شرق مشهد

بازار رضا مشهد

مجتمع تجاری پروما مشهد

مرکز خرید کیان سنتر مشهد

تور لحظه آخری مشهد



:: موضوعات مرتبط: تور مشهد , ,
:: برچسب‌ها: مرکز خرید الماس شرق مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 137
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 دی 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : elham
 

 

آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی توسی در میان باغی مصفا به فاصله ۲۰ کیلومتری شمال شهر مشهد واقع شده است . این آرامگاه از شیوه معماری هخامنشی به ویژه آرامگاه کوروش الهام گرفته است . نمای بیرونی بنا شامل عناصر تزئینی هخامنشی به خصوص ستون ها و سرستون ها است و اشعاری که بر اضلاع چهارگانه بنا نگاشته شده از حکیم فردوسی و معرف اندیشه و شخصیت وی می‌باشد . بخش فوقانی بنا بصورت مجوف و توخالی ساخته شده و فضای داخلی آن نیز علاوه بر الهام گرفتن از معماری دوه اشکانی شامل ۲۰ ستون مرمری در پائین و ۸ ستون در بخش فوقانی است . در بخش هایی از آرامگاه نیز دیوارنگاره‌هایی از فریدون صدیقی نصب گردیده که نمایش صحنه هایی از روایات شاهنامه است .

آرامگاه فردوسی مشهد

مشهور است که پیکر فردوسی را به دلیل شیعه بودن فردوسی به گورستان راه ندادند و ناچار او را در باغ خودش درون شهر طابران توس ، نزدیک به دروازه شرقی رزان به خاک سپردند . خبری نه چندان موثق ساختن اولین بنا بر گور ابوالقاسم فردوسی را به سپهدار توس در زمان فردوسی ، یعنی ارسلان جاذب سپهدار توس نسبت داده که ذکر او در دیباچه شاهنامه آمده‌است .

آرامگاه فردوسی مشهد

باغ آرامگاه حدود شش هکتار مساحت و شامل یک موزه و کتابخانه می باشد . موزه در گذشته ، چایخانه سنتی و مکانی برای استراحت بازدیدکنندگان بود ولی بعدها در سال ۱۳۶۱ با کشف آثار باستانی در شهر قدیم توس و همچنین اهدای اشیای تاریخی توسط افراد مختلف به موزه مبدل گشت .

آرامگاه فردوسی مشهد

 

مطالب مرتبط :

آرامگاه فردوسی مشهد

تور لحظه آخری مشهد



:: موضوعات مرتبط: تور مشهد , ,
:: برچسب‌ها: آرامگاه فردوسی مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 140
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 دی 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : elham
 

 

پارک جنگلی وکیل آباد مشهد

پارک جنگلی وکیل آباد مشهد یکی از قدیمی ترین پارک های وسیع این شهر است که در 8 کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع شده و با بزرگراه وکیل آباد به میدان آزادی و پارک بزرگ ملت مشهد مرتبط می شود . مساحت این پارک بیش از 70 هکتار است و دارای باغی طبیعی و انبوه از درختان نار و کاج و درختان کهنسال و رودخانه فصلی می باشد که با آب قنات آبیاری می‌شود . این پارک قدیمی با پستی و بلندی‌های طبیعی و درختان کاج و چنار از گذشته‌های دور به عنوان یکی از مراکز ییلاقی حاشیه  مشهد بوده است . هم جوار با پارک جنگلی وکیل آباد ، باغ وحش وکیل آباد که تنها باغ وحش مشهد و استان خراسان رضوی است قرار دارد . این باغ وحش دارای انواع گوناگونی از حیوانات می باشد .

پارک جنگلی وکیل آباد مشهد

 

 

مطالب مرتبط :

پارک جنگلی وکیل آباد مشهد

تور لحظه آخری مشهد



:: موضوعات مرتبط: تور مشهد , ,
:: برچسب‌ها: پارک جنگلی وکیل آباد مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 170
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 دی 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : elham
 

پارک ملت مشهد در سال ۱۳۴۳ در زمان سلطنت محمدرضا شاه پهلوی در مکانی که آن زمان خارج شهر بود احداث گردید ولیکن با توجه به توسعه شهری این پارک اکنون در داخل شهر قرار گرفته‌ است . این پارک در آن زمان توسط دو مهندس طراح انگلیسی به سبک پارک‌ های انگلستان طراحی گردید ولی ساخت آن نهایتا چندین سال بعد توسط مهندسین ایرانی به اتمام رسید . بوستان ملت در غرب شهر مشهد و در حاشیه بلوار وکیل آباد و در ضلع شمال غربی تقاطع آزادی قرار گرفته است .

بوستان ملت مشهد

در مرکز پارک ساختمان فرهنگی - هنری امام رضا (ع) قرار دارد که شامل : کتابخانه ، کلاس‌ های فرهنگی هنری ، مسجد و … می‌باشد . در داخل پارک نیز یک شهربازی قرار گرفته‌است که قدیمی ترین شهربازی مشهد محسوب می‌شود . در ضلع شرقی پارک زمین‌های ورزشی پارک قرار دارد . این زمین‌ها شامل بزرگترین استخر روباز مشهد به مساحت ۱۲۵۰ مترمربع با گنجایش ۴۰۰ نفر، زمین چمن فوتبال ، والیبال ، بسکتبال ، تنیس ، پیست اسکی و… می‌باشد به علاوه دورتا دور پارک زمین مخصوص دویدن و ورزش قرار دارد . باغ رز قسمتی سرپوشیده از پارک است که ویژه بانوان می باشد و دارای امکانات و تجهیزات ورزشی است .

بوستان ملت مشهد

 

مطالب مرتبط :

بوستان ملت مشهد

تور لحظه آخری مشهد



:: موضوعات مرتبط: تور مشهد , ,
:: برچسب‌ها: بوستان ملت مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 128
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 دی 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : elham
 

سد یا بند گلستان در حدود 8 کیلومتری غرب مشهد و 5 کیلومتری شمال شرق طرقبه  بر روی رودخانه گلستان واقع شده و از آثار دوره تیموری می باشد . رودخانه گلستان ، از به هم پیوستن سه شاخه مایان ،‌ دهبار و جاغرق در نزدیکی روستای حصار به وجود می‌آید . مقداری از آب این رودها صرف آبیاری باغ‌ های اطراف می‌شود و فقط در مواقع سیلابی بودن ، آب اضافی آن در پشت سد ذخیره می‌شود .  به همین دلیل فقط در زمستان یا بهار بخاطر  زیادی آب و جریان شدید سیلاب ها ، آب وارد بند می‌شود و در سال‌هایی که بارندگی زیاد است دریاچه بند تا اواخر تابستان نیز پر آب می‌ماند .

بند گلستان مشهد

این بنا از آثار دوره تیموریان می باشد . در مورد سازنده بنا نظرات متفاوتی وجود دارد بعضی ساخت بنا را به دست شاهرخ پسر تیمور گورکانی نسبت داده اند و برخی بند را از بناهای گوهرشاد بیگم همسر شاهرخ می دانند. بعضی دیگر گلستان را به نام کنیز گوهرشاد دانسته و قریه و بند گلستان را به او نسبت داده‏ اند .

بند گلستان مشهد

اما به هر حال هدف از احداث این بند آبیارى اراضى کشاورزى پایین دست و روستای آبکوه بوده است . از بند گلستان هنوز هم استفاده مى ‏شود ، اما به علت رسوبات زیاد گنجایش آب آن کم شده است .

بند گلستان مشهد

امروزه این مکان به یک مکان توریستی تفریحی تبدیل شده و بازدید از آن برای گردشگران تور مشهد خالی از لطف نیست .




مطالب مرتبط :
بند گلستان مشهد
تور لحظه آخری مشهد



:: موضوعات مرتبط: تور مشهد , ,
:: برچسب‌ها: بند گلستان مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 172
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 دی 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : elham
 

 

این بنا در ضلع شمال شرقی حرم مطهر و ابتدای خیابان نواب صفوی قرار دارد . مقبره منسوب به مدفن شیخ محمد مقتدی کارندهی (کاردهی) از عارفان شیعه قرن دهم هجری و اهل روستای کارنده (کارده) درنزدیکی مشهد می باشد .وی مشهور به پیر پالاندوز می‌باشد که در روستای کارده مشهد به دنیا آمد و در شهر مشهد سکنی گزید . وی برای امرار معاش پالان‌دوزی می‌کرده است و به سبب شغل خود یعنی پالاندوزی بدین نام مشهور شده است . او همچنین در خط ثلث تبحر فراوانی داشت . این بقعه در سال‌های اخیر بازسازی شده است .

بقعه پیر پالاندوز مشهد

این بنا مشتمل بر درگاه ورودی ، رواق‌ها و فضاهای اطرف ، صحن و فضای اصلی است و نمای دیوارهای بیرونی با طاق‌نماها ، قاب ، لچکی و کاشی‌کاری زیبا آراسته شده . درون این بنا با نقش‌های باشکوه هندسی و ترنج آذین شده است .

بقعه پیر پالاندوز مشهد

 این بقعه همه ساله مسافرین زیادی را به سمت خود می کشد و زائران تور مشهد می توانند از این مکان دیدن کنند .

 

 

مطالب مرتبط :

بقعه پیر پالاندوز مشهد

آرامگاه شیخ طبرسی مشهد

آرامگا ه شیخ بهایی مشهد

آرامگاه حر عاملی مشهد

تور مشهد لحظه آخری



:: موضوعات مرتبط: تور مشهد , ,
:: برچسب‌ها: بقعه پیر پالاندوز مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 158
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 دی 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : elham
 

پارک وحدت مشهد یکی از بزرگترین پارک های مشهد می باشد که در نزدیکی حرم مطهر امام زضا (ع) قرار دارد و همه ساله مسافران زیادی را به سمت خود می کشد .

پارک وحدت مشهد

این پارک دارای امکانات تفریحی و ورزشی مانند : فضای سبز ، دریاچه مصنوعی ، آب نما و آبشار ، تئاتر و سینما های تابستانی و امکانات ورزشی از قبیل سکوهای تنیس روی میز ، شطرنج ، زمین های ورزشی و زمین اسکیت و … می باشد همچنین داخل پارک دارای کتابخانه و مراکز فعالیت های فرهنگی و هنری نیز می باشد . این پارک از فضای سبز و درختان متنوع ای برخوردار است و مکان بسیار خوبی برای استراحت و تفریح مسافران و زائران گرامی می باشد .

پارک وحدت مشهد

این پارک در حاشیه بلوار وحدت و در قسمت شرقی مشهد واقع شده است .

پارک وحدت مشهد

 

 

 

مطالب مرتبط :

پارک وحدت مشهد

پارک باغ ملی مشهد

پارک کوهسنگی مشهد

پارک ملت مشهد

تور مشهد لحظه آخری



:: موضوعات مرتبط: تور مشهد , ,
:: برچسب‌ها: پارک وحدت مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 149
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 دی 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : elham
 

این سد در فاصله 40 کیلومتری شمال مشهد و از کیلومتر 16 جاده کلات واقع شده . این سد بتنی و دوقوسی می باشد که متشکل از 15 بلوک 10 متری با ارتفاع 67 متر از پی و حجم 32 هزار مترمکعب می‌باشد. حجم آب آن معادل 36 میلیون مترمکعب است . رودخانه کارده با آب دائمی یکی از زیباترین تفریحگاه‌های خوش آب و هوای مشهد به شمار می رود و از جمله امکاناتی که در این مکان وجود دارد می توان به فروشگاه ، سکو ، محل استراحت موقتی و ... اشاره کرد .

 سد کارده مشهد

مسیر دسترسی به این منطقه از انتهای خیابان خواجه‌ ربیع امکان پذیر می باشد .

سد کارده مشهد

 

 

مطالب مرتبط :

سد کارده مشهد

دریاچه چالیدره مشهد

تور مشهد لحظه آخری



:: موضوعات مرتبط: تور مشهد , ,
:: برچسب‌ها: سد کارده مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 189
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 دی 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : elham
 

 

پاژ نام زادگاه فردوسی شاعر حماسه‌سرای ایرانی است و نام روستایی واقع در تقاطع جاده کارده و 15 کیلومتری شمال شهر مشهد می‌باشد .
  روستای تاریخی پاژ مشهد
 
 در میانه روستای پاژ و در 700 متری شمال غرب آن دو تپه باستانی قرار دارد . این روستا دارای 800 هكتار مساحت است كه از مجموع آن حدودا 4 هكتار به بخش مسكونی اختصاص یافته که بخشی از فضای مسكونی روستا روی تپه‌ای موسوم به قلعه بلند قرار گرفته که در گذشته محل اصلی و هسته مركزی دهكده پاژ بوده در پیرامون آن تا چندی قبل خندقی وجود داشت كه جهت ممانعت از پیشروی مهاجمین آن را پر از آب می‌ کردند . در فاصله تقریبی پانصد متر از تپه اولیه تپه بلند دیگری وجود دارد كه در نزد اهالی به قلعه كهنه پاژ معروف است . بر روی این تپه سفال های رنگارنگ و لعابدار قرار دارد که نشانه ای از تداوم مدنیت پاژ در قرن های اولیه بعد از اسلام تا قرن نهم و دهم هجری می باشد .
 
روستای تاریخی پاژ مشهد
 
 
روستای تاریخی پاژ مشهد
 

مسافران محترم تور مشهد می توانند از این روستای تاریخی دیدن کنند و از نزدیک با تمدن این روستا آشنا شوند .


مطالب مرتبط :
روستای تاریخی پاژ مشهد
روستای مج مشهد
روستای ییلاقی جاغرق مشهد
روستای دهسرخ مشهد
تور مشهد لحظه آخری



:: موضوعات مرتبط: تور مشهد , ,
:: برچسب‌ها: روستای تاریخی پاژ مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 179
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 دی 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : elham
 

آرامگاه نادر شاه افشار در پارک نادری واقع در چهارراه نادری شهر مشهد قرار دارد . این بنا که در باغی زیبا قرار گرفته دارای یک موزه می باشد که در آن وسایل نظامی و ظروفی که مربوط به همان دوره می باشد قرار دارد . در این مجموعه غرفه فروش کتاب و 2 تالار برای موزه‌ وجود دارد .

باغ موزه نادری مشهد

 

باغ موزه نادری مشهد

 این آرامگاه در سال 1340 شمسی به اتمام رسید . این بنا مشتمل بر اتاق آرامگاه ، تالار موزه ، راهرو ها ، تالار پذیرایی ، باغ و جوی های سنگی و آب نما های زیبا می باشد . در این باغ مجسمه نادر سوار بر اسب به همراه سه تن دیگر که همراه او هستند قرار گرفته است . مجسمه نادر شاه سوار بر اسب توسط ابولحسن صدیقی مجسمه ساز بزرگ تراشیده شده است و سنگهای مجسمه از کوهسنگی  مشهد می باشد.

 باغ موزه نادری مشهد

 

مسافران تور مشهد می توانند از این موزه زیبا دیدن کنند .

 

مطالب مرتبط :

باغ موزه نادری مشهد

باغ شاهنامه مشهد

تور مشهد لحظه آخری



:: موضوعات مرتبط: تور مشهد , ,
:: برچسب‌ها: باغ موزه نادری مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 205
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 دی 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : elham
 

آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی توسی در میان باغی مصفا به فاصله ۲۰ کیلومتری شمال شهر مشهد واقع شده است . این آرامگاه از شیوه معماری هخامنشی به ویژه آرامگاه کوروش الهام گرفته است . نمای بیرونی بنا شامل عناصر تزئینی هخامنشی به خصوص ستون ها و سرستون ها است و اشعاری که بر اضلاع چهارگانه بنا نگاشته شده از حکیم فردوسی و معرف اندیشه و شخصیت وی می‌باشد . بخش فوقانی بنا بصورت مجوف و توخالی ساخته شده و فضای داخلی آن نیز علاوه بر الهام گرفتن از معماری دوه اشکانی شامل ۲۰ ستون مرمری در پائین و ۸ ستون در بخش فوقانی است . در بخش هایی از آرامگاه نیز دیوارنگاره‌هایی از فریدون صدیقی نصب گردیده که نمایش صحنه هایی از روایات شاهنامه است .

آرامگاه فردوسی مشهد

مشهور است که پیکر فردوسی را به دلیل شیعه بودن فردوسی به گورستان راه ندادند و ناچار او را در باغ خودش درون شهر طابران توس ، نزدیک به دروازه شرقی رزان به خاک سپردند . خبری نه چندان موثق ساختن اولین بنا بر گور ابوالقاسم فردوسی را به سپهدار توس در زمان فردوسی ، یعنی ارسلان جاذب سپهدار توس نسبت داده که ذکر او در دیباچه شاهنامه آمده‌است .

آرامگاه فردوسی مشهد

باغ آرامگاه حدود شش هکتار مساحت و شامل یک موزه و کتابخانه می باشد . موزه در گذشته ، چایخانه سنتی و مکانی برای استراحت بازدیدکنندگان بود ولی بعدها در سال ۱۳۶۱ با کشف آثار باستانی در شهر قدیم توس و همچنین اهدای اشیای تاریخی توسط افراد مختلف به موزه مبدل گشت .

آرامگاه فردوسی مشهد

مطالب مرتبط
 



:: موضوعات مرتبط: تور مشهد ,



:: موضوعات مرتبط: تور مشهد , ,
:: برچسب‌ها: آرامگاه فردوسی مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 159
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 آذر 1393 | نظرات ()